lingua italiana

Services card

 

Metro Srl is committed to providing a SERVICES CHARTER for citizens with regard to managing parking and all of the other services that it provides.

 

The concept of the Services Charter is linked to a written agreement between the companies and the citizens using the services and relates to the undertaking of responsibilities and duties. The charter originates (within the sphere of public services) from a Presidential directive of the Council of Ministers concerning the "Principles of public services provision". This directive was passed on 27/01/1994.

 

Unlike in other sectors, for example local public transport, there is no legal obligation to adopt a Services Charter for car parking. Nevertheless, the city administration department of Lucca and Metro Srl have agreed that, as parking services are intended for collective usage, they should also obligate the authority to provide a controlled service which users can check and understand.


For this reason, Metro Srl has produced this eighth issue of its Services Charter, redrafted with logics, objectives and content similar to those articulated in the relevant standards for public services.

 

 

 

Download the services charter (italian)

 

Download 

 

 

 

La CARTA DEI SERVIZI costituisce un impegno che Metro Srl assume nei confronti dei cittadini in ordine alla gestione dei parcheggi e a tutti gli altri servizi da essa erogati.
 
II concetto di Carta dei Servizi è assimilabile ad un patto scritto tra le aziende e i cittadini utenti con l'assunzione di impegni e doveri ed ha avuto origine, nell'ambito dei servizi pubblici, da una direttiva del Presidente del Consiglio dei Ministri del 27/01/1994 relativa ai "Principi sull'erogazione dei servizi pubblici".
 
A differenza di altri settori, come ad esempio il trasporto pubblico locale, per il settore parcheggi non sussiste l'obbligo per legge di adottare una Carta dei Servizi. Ciò nonostante, l'Amministrazione Comunale di Lucca e Metro srl hanno convenuto che anche i servizi di parcheggio, in quanto destinati alla fruizione collettiva, debbano impegnare il gestore all'erogazione di un servizio controllato, verificabile e compreso dall’utente.
 
Per questo motivo, Metro srl ha prodotto questa quarta edizione della sua Carta dei Servizi, redatta con logiche, obiettivi e contenuti analoghi a quelli dettati dalle norme valide per i servizi pubblici.
 
Scarica la carta dei servizi